همه چیز درباره همزاد/ وجود این نوع جن واقعیت دارد؟
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۰۵۴۶
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،انسان که به دنیا میآید یک نفر از خانواده جن هم بدنیا میآید یا جنی بنام همزاد در کنار او قرار میگیرد که با جنهای دیگر خیلی فرق دارد در حالت عادی نه کاری به ما دارد و نه مشکلی برای ما ایجاد میکند.
به دلیل اینکه در یک لحظه بدنیا میآیند به آن همزاد میگویند و بعضی هم معتقد هستند، چون خود را شبیه ما میکند نامش را همزاد گذاشتند؛ و این همزاد در کنار انسان زندگی میکند و اگرچه ممکن است همزادهای اجداد نیز در دورو بر ما زندگی کنند و ممکن است فرزندانی هم داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آیا درست است که هر انسانی یک همزاد دارد؟
در روایات آمده که خداوند متعال به ابلیس فرمود: فرزندى به آدم نمیدهم جز این که مانندش را به تو دهم، و هر آدمی، هم زاد شیطانى دارد.
انواع همزاد:
انواع همزادها از نظر نوع:
همزاد آتشین (ازنوع آتش)
همزاد بادی (از نوع باد)
همزاد خاکی (از نوع خاک)
همزاد آبی (از نوع آب)
انواع همزادها از نظر خلق و خو:
همزاد خوب:
این نوع همزاد خوبیها و نیکی را به شخص برابر خود جاری میکند.
همزاد بد:
این همزاد بدیها را به سمت شخص برابر خود میآورد.
همزاد برابر:
این نوع همزاد رفتار و خلق و خویی همانند و برابر با شخص دارد و هیچ تاثیری بر زندگی او ندارد.
این همزاد چیست؟
این نوع جن همیشه در کنار انسانها فقط میتواند زندگی کند، ولی نه قابل رویت است و نه قابل احساس و کاری هم به کار آدم ندارد تا زمانی که انسان برای آن مشکل درست کند و با گرفتن دعای دفع همزاد بد قوی، از ما دور میشود و یک مدت دورادور منتظر است تا دعا از شما دور شود و بتواند به جایگاه خود برگردد.
شاید شنیده باشید که هنگام ریختن آب جوش روی زمین و جایی و یا آب روی آتش ریختن بسم الله بگویید. همانطور که گفتیم همزادها دور و بر ما وجود دارند، اما ما نمیتوانیم آنها را ببینیم؛ بنابراین ممکن است روی آنها بریزیم و به آنها آسیب برسانیم و یا حتی آنها را بکشیم و این باعث میشود که آنها ما را اذیت کنند. با گفتن بسم الله آنها را از اطراف خود دور میکنیم.
نوشتن دعای دفع همزاد بد قوی، کار هر کسی نیست و باید قدرت و توانایی نوشتن آن دعا را داشته باشد تا اثر کند. یعنی اگر دعانویس قدرت کافی در مبارزه با همزاد بد را نداشته باشد، شکست میخورد و همزاد بد قویتر میشود و بدتر با شما دشمنی میکند. حتما باید دقت کنید که دعانویس شما پیشینه قوی داشته باشد و پدر و اجداد آنها هم اینکاره بوده باشند. به این صورت قدرت بیشتری پیدا میکند.آمده است که اگر دعا نویس سادات باشد بهتر اثر میکند.
مزاحمتهای همزادها:
مزاحمتهای اجنیان به صورتهای گوناگون است:
خواب را از شخص میگیرد و به تعبیر علمای علوم غریبه «عقد النوم» شده است.
انسان را از لذت زناشویی دور میکند.
بستن به صورتی است که مذکر متمایل به مؤنث یا مؤنث متمایل به مذکر نمیشود؛ این را بخت بستگی میگویند.
روابط خواستگارها را به هم میزند (از روی حسادت).
در تمام کارهای طرف گره ایجاد میکند.
روزی شخص را کم میکند.
بیماریهای متعدد برای شخص به وجود میآورد. طوری که پزشک با آزمایشات هم متوجه بیماری نمیشود.
اراده را از شخص میگیرد و هیچ کاری را نمیتواند به پایان برساند.
البته خیلی از افراد هم این موارد را دارند، ولی همزاد ندارند بلکه توسط شخصی سحر میشوند و تمام این حالات در شخص بوجود میآید. زیرا در سحر هم دقیقا اجنه دخالت دارند.
گاهی تصرفات جنیان بستگی به عمل شخص دارد مانند زنی که خواسته یا ناخواسته بدون گفتن نام خدا آبی را در مکانی که مسکن اجنیان یا اطفال آنها و یا پیران و جوانان آنان است میریزد که باعث صدمه بر آنان میشود که در این صورت جنها دست به انتقام میزنند مثلاً نمیگذارند آن فرد بچه دار شود. در همان ابتدای انعقاد نطفه بچه را سقط میکنند که برای این فرد لازم است چله بُری شود.
آمدن کلمهی قرین به معنای همزاد در قرآن:
کلمهی قرین چند بار در قرآن آمده است و به معانی مختلف از جمله دوست، همنشین یا همراز ترجمه شده است. اما همهی سورههایی که در آنها کلمهی قرین آورده شده است مقصود همزاد نیست. تنها در دو سوره از قرآن کریم (سوره زخرف و سوره ق) میتوان تعریف مناسبی برای همزاد پیدا کرد. در سورهی زخرف میخوانیم:
وَمَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ (۳۶) وَإِنَّهُمْ لَیَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبِیلِ وَیَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ (۳۷)
ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﺭﻭﻳﮕﺮﺩﺍﻥ ﺷﻮﺩ ﺷﻴﻄﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﻭ ﻣﻰ ﻓﺮﺳﺘﻴﻢ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻗﺮﻳﻦ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ. (۳۶) ﻭ ﺁﻧﻬﺎ (ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ) ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻳﺎﻓﺘﮕﺎﻥ ﺣﻘﻴﻘﻰ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. (۳۷)
در این دو آیه میخوانیم که شیاطین همراه کسی میشوند که از ذکر خداوند (نماز و قرآن) چشم پوشی میکنند. کلمهی قرین در اینجا یعنی دوست و همراهی است که همیشه با فرد خواهد ماند. اکنون آیههای سورهی "ق" که مرتبط با همزاد است را بررسی میکنیم:
وَجَاءَتْ کُلُّ نَفْسٍ مَّعَهَا سَائِقٌ وَشَهِیدٌ (۲۱) لَّقَدْ کُنتَ فِی غَفْلَهٍ مِّنْ هَٰذَا فَکَشَفْنَا عَنکَ غِطَاءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ (۲۲) وَقَالَ قَرِینُهُ هَٰذَا مَا لَدَیَّ عَتِیدٌ (۲۳) أَلْقِیَا فِی جَهَنَّمَ کُلَّ کَفَّارٍ عَنِیدٍ (۲۴) مَّنَّاعٍ لِّلْخَیْرِ مُعْتَدٍ مُّرِیبٍ (۲۵) الَّذِی جَعَلَ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَأَلْقِیَاهُ فِی الْعَذَابِ الشَّدِیدِ (۲۶) قَالَ قَرِینُهُ رَبَّنَا مَا أَطْغَیْتُهُ وَلَٰکِن کَانَ فِی ضَلَالٍ بَعِیدٍ (۲۷)
ﻭ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺤﺸﺮ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﻭ ﺳﻮﻕ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﮔﻮﺍﻫﻰ ﺍﺳﺖ. (۲۱) (ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻄﺎﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ) ﺗﻮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺻﺤﻨﻪ (ﻭ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺑﺰﺭﮒ) ﻏﺎﻓﻞ ﺑﻮﺩﻯ، ﻭ ﻣﺎ ﭘﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭼﺸﻢ ﺗﻮ ﻛﻨﺎﺭ ﺯﺩﻳﻢ، ﻭ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭼﺸﻤﺖ ﻛﺎﻣﻠﺎ ﺗﻴﺰ ﺑﻴﻦ ﺍﺳﺖ! (۲۲) ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻫﻤﻨﺸﻴﻦ ﺍﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ. (۲۳) (ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ:) ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ ﺑﻴﻔﻜﻨﻴﺪ ﻫﺮ ﻛﺎﻓﺮ ﻣﺘﻜﺒﺮ ﻭ ﻟﺠﻮﺝ ﺭﺍ. (۲۴) ﺁﻥ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺷﺪﻳﺪﺍ ﻣﺎﻧﻊ ﺧﻴﺮ ﺍﺳﺖ، ﻣﺘﺠﺎﻭﺯ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺩﺭ ﺷک ﻭ ﺗﺮﺩﻳﺪ (ﺣﺘﻰ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﻰ ﺍﻓﻜﻨﺪ). (۲۵) ﺁﻥ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ (ﺁﺭﻯ) ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻋﺬﺍﺏ ﺷﺪﻳﺪ ﺑﻴﻔﻜﻨﻴﺪ! (۲۶) ﻭ ﻫﻤﻨﺸﻴﻨﺶ ﺍﺯ ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ﻣﻦ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻭﺍ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ ﻟﻜﻦ ﺍﻭ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻰ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺩﺭﺍﺯﻯ ﺑﻮﺩ. (۲۷)
در آیات بالا میبینیم که در روز قیامت همراه هر انسانی دو نفر وارد دادگاه عدل الهی میشوند. قرین اول که از فرشتگان است میگوید این نامه اعمال اوست و آن را تقدیم خداوند میکند (هیچ گونه افشاگری نمیکند)، اما قرین دوم که از شیاطین است و مشخص است خوف از پروردگار دارد، سعی میکند همه چیز را به گردن انسان بیاندازد و میگوید من او را گمراه نکردم بلکه خودش در گمراهی به سر میبرد.
منبع: بیتوته
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: واقعیت جالب همزاد همزاد ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تظاهرات در دانشگاههای آمریکا به چه معناست؟
فرارو- شمار قابل توجهی از تئوریسنها و تحلیلگران عرصه روابط بین الملل بر این باورند که نظام بین الملل در شرایط کنونی وضعیت به شدت حساس و خاصی را سپری میکند. در حقیقت، آنها بر این باورند که جهان در یک پیچ حساس تاریخی است که روند تحولات در آن سمت و سوهای جدیدی را نوید میدهند و به تدریج باید انتظار ظهور واقعیتهای تازهای را نیز داشت.
به گزارش فرارو، در این چهارچوب، جهان غرب به عنوان بنیانگذار اصلی نظام بین المللی کنونی جهان، موقعیت خود را به شدت در معرض خطر و تهدید میبیند. به بیان ساده تر، نظام بین المللی غربی جهان، تکانههای سختی را تجریبه میکند و هیچ بعید نیست که در سالهای آتی شاهد فروپاشی هژمونی این نظام بین الملل در عرصه جهانی باشیم.
در این رابطه، برخی اندیشکدههای معتبر غربی حتی به این مساله اشاره داشته اند که تا پایان دهه ۲۰۲۰ میلادی، هژمونی جهانی آمریکا از بین میرود و این کشور از حیث قدرت بین المللی، سقوط قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.
با این همه، به طور خاص میتوان ۳ نشانه مهم و محوری از در خطر بودن هژمونی جهان غرب در چهارچوب معادلات کلان نظام بین الملل را شناسایی کرد.
۱. افول اخلاقی و اقناعیِ هژمونی غربیشاید هیچگاه به اندازه وضعیت کنونی، افول اخلاقی و قدرت اقناعی هژمونی جهانی غرب، آشکار نشده است. جنگ اوکراین در نوع خود نشان داد که تا چه اندازه قدرتهای غربی با لغات بازی میکنند و ملتهایی نظیر اوکراین را سپر بلای اهداف و منافع کلان خود میکنند.
با این حال، جنگ غزه تیر خلاصی به جهانی از تئوری پردزایهای غربیها با محوریت برسازی تصویری انسانی و آرمانی از خود در جهان بشریت بود. جهانی که مدعی بوده نقطه اوج کلیه ارزشهای متعالی و انسانی است و اساسا جهانِ مقابل آن چیزی جز اردوگاه شَر نیست. اکنون به وضوح مشخص شده که نه تنها دیگر ملتهای جهان آگاهی قابل توجهی را در مورد نفاق و استانداردهای دوگانه قدرتهای غربی پیدا کرده اند بلکه حتی در خاک خودِ قدرتهای غربی نظیر آمریکا نیز جامعه دانشگاهی و افکار عمومی، به نحوی گسترده علیه نظام حکمرانی این کشور و همدستی آن با جنایات گسترده صهیونیستها در جنگ غزه به پا میخیزند و یک نَه بزرگ را به آنچه دموکراسی و رویای آمریکایی ادعا شده و میشود، میگویند.
موضوعی که حقیقتا ضربهای بزرگ به گفتمان حکمرانی و سیاسی آمریکا است و تا حد زیادی موقعیت و جایگاه این کشور در عرصه نظام بین الملل را تضعیف و پوشالی بودن شعارهای دور و دراز و متعالی اش را پیش چشم همگان قرار داده است.
۲. ضعف اهرم رسانه برای هژمونی غربیهژمونی غربی در نظام بین الملل تا حد زیادی متکی به ابزار رسانه و تبلیغات بوده است. این در حالی است که در شرایط کنونی جریانهای سیاسی و رسانهای غربی دست به هر اقدامی میزنند تا افکار عمومی خود را قانع کنند که خروش و قیام علیه نظامهای حکمرانی غربی، گزینه خوب و درستی نیست و واقعیتها دقیقا همان چیزیهایی هستند که این نظامهای حکمرانی مطرح میکنند.
در سطوح نخبگانی و عمومی در جوامع غربی روندها و رویههای متفاوتی در حال شکل گیری هستند. موضوعی که هم تحت تاثیر استانداردهای دوگانه جهان غرب و هم متنوعتر شدن منابع دریافت اخبار و واقعیتها است. معادلاتی که همه و همه یک رکن مهمِ هژمونی غرب در نظام بین الملل که همان عنصر و اهرم تبلیغات است را از کار انداخته و از واقعیتهای تازهای رونمایی کرده است.
۳. حملات معنادار به جهانِ غیرغربیدر سالهای اخیر نظامهای حکمرانی در غرب و به طور خاص در آمریکا، حملات گسترده و بیمنطقی را علیه گسترش حضور و نفوذ و قدرت دیگر قطبهای قدرت در عرصه روابط بین الملل در دستورکار قرار داده اند. به عنوان مثال، جهان غرب به شدت نسبت به توسعه نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا و یا مناطقی نظیر آفریقا و آمریکای لاتین حساس بوده و انواع و اقسام حملات تبلیغاتی و رسانهای را در این رابطه علیه ایران معطوف کرده است. در مورد چین نیز سال هاست که توسعه نفوذ این کشور در قارهای نظیر آفریقا، با حملات سنگین تبلیغاتی همراه شده و سعی شده تصویر یک بازیگر خطرناک از چین در قاره آفریقا ارائه شود. در مورد روسیه نیز عینا یکچنین رویکردی رواج دارد.
در این چهارچوب، همینکه جهان غرب و هژمونی غرب در عرصه نظام بین الملل، به این نقطه رسیده که با حملات تبلیغاتی و رسانهای به مصاف رقبای بین المللی خود میرود، گواهی روشن بر تضعیف اهرمهای میدانی و در دسترس آن است. موضوعی که به زعم برخی تحلیلگران برجسته حوزه روابط بین الملل، نمودی عینی از دست پاچگی غرب در مواجهه با واقعیتهای جدید نظام بین الملل را نیز به نمایش میگذارد.